Nieuws:

Mocht iemand problemen met het forum hebben mail vooral: [email protected] om dit te melden!

Hoofdmenu

zuur bier

Gestart door Rudolfus, maart 23, 2019, 08:40:11 PM

Vorige topic - Volgende topic

Rudolfus

[font="Verdana","Arial","Helvetica",sans-serif]Pilsmout       4 EBC   3500 gr[/font]
[font="Verdana","Arial","Helvetica",sans-serif]Caramout 120 EBC   1000 gr[/font]
[font="Verdana","Arial","Helvetica",sans-serif]Maisvlokken               500 gr[/font]

[font="Verdana","Arial","Helvetica",sans-serif]Hop Fuggle      4%-7%    20 gr[/font]
[font="Verdana","Arial","Helvetica",sans-serif]Hop Goldings   4%-8%    20 gr[/font]
[font="Verdana","Arial","Helvetica",sans-serif]Gist Wyeast 3763 Roeselaere Ale Blend[/font]
[font="Verdana","Arial","Helvetica",sans-serif]Maischwater 2.5 L/kg[/font]
[font="Verdana","Arial","Helvetica",sans-serif]Spoelwater 15 L[/font]

[font="Verdana","Arial","Helvetica",sans-serif]55°C 30 min[/font]
[font="Verdana","Arial","Helvetica",sans-serif]64°C 45 min[/font]
[font="Verdana","Arial","Helvetica",sans-serif]na 30 minuten maisvlokken toevoegen.[/font]
[font="Verdana","Arial","Helvetica",sans-serif]72°C 15 min[/font]
[font="Verdana","Arial","Helvetica",sans-serif]spoelen +/-78°C[/font]
[font="Verdana","Arial","Helvetica",sans-serif]90 min koken.[/font]
[font="Verdana","Arial","Helvetica",sans-serif]Goldings na 10 min.[/font]
[font="Verdana","Arial","Helvetica",sans-serif]Fuggle aan het eind.[/font]
[font="Verdana","Arial","Helvetica",sans-serif]Eiken vat 18 maanden.[/font]
[font="Verdana","Arial","Helvetica",sans-serif]daarna na 12 maanden opnieuw maken met WLP 655 Belgian Sour mix 1 (hogere temp vergisten  25°C-30°C)[/font]
[font="Verdana","Arial","Helvetica",sans-serif]Bij 18 maanden van 1e bier,mengen, 1 op 3 (Roeselaere/ Belgian Sour mix 1)[/font]
[font="Verdana","Arial","Helvetica",sans-serif]Dit 3 maanden laten verder gisten (voorkomt exploderen flessen) daarna op fles. 3 gr suiker/L [/font]
[font="Verdana","Arial","Helvetica",sans-serif]De hop is   minimaal 1 jaar oud, en ruikt dan naar kaas. De alfa zuren die normaal het bitter creëren zijn dus al veel lager.[/font]
In 3 weken bier brouwen is als een one night stand. Voorbij voor het interessant wordt.
Zuur bier brouwen is als een echte relatie, het wordt beter met de tijd.

javaboon

volgens mij moet ik hier nog wat doen aan layout issues.

Rudolfus

Had de tekst in de diverse recepten geplaats, en met kopiëren en plakken verzet. 
Kan daaraan liggen.
In 3 weken bier brouwen is als een one night stand. Voorbij voor het interessant wordt.
Zuur bier brouwen is als een echte relatie, het wordt beter met de tijd.