Nieuws:

Mocht iemand problemen met het forum hebben mail vooral: [email protected] om dit te melden!

Hoofdmenu

Rudolfus meldt zich aan

Gestart door Rudolfus, maart 23, 2019, 12:59:42 PM

Vorige topic - Volgende topic

Rudolfus

Hallo,
Ik ben Rudolfus, uit de provincie Antwerpen.
Graag zou ik na mijn eerste bierbrouw kunsten, (lees stunten) 
mij gaan verdiepen in de wereld van de Zure bieren. 
Heb sinds kort "American Sour Beers" aangeschaft, en ben er mij in aan het verdiepen.
Zal hier mijn ideeën en brouwsels , in de loop van de tijd, willen delen.
Ik merk dat het hier al langere tijd redelijk stil is ,maar zal me daar niet aan storen.
Ik weet zeker, dat het met de tijd , vanzelf drukker gaat worden.
Zeker voor de Sour bier liefhebbers is er nog veel ervaring op te doen ,en te delen. 
Waar op andere Fora , vanwege drukte, deze biersoort vaak maar een niche is.
Een Niche die overigens door vele gesmaakt wordt, maar door de lange vergistingstijd, niet actief, 
besproken wordt.

Alvast het beste, 
Ralf.
In 3 weken bier brouwen is als een one night stand. Voorbij voor het interessant wordt.
Zuur bier brouwen is als een echte relatie, het wordt beter met de tijd.

javaboon

Hoi Ralf, leuk dat je je even voorstelt. Het is inderdaad bijzonder rustig hier, dat komt vooral omdat de gevestigde orde zich op hobbybrouwen.nl bevindt. Ik heb een tijd geleden dit forum opgezet om wat meer open en toegankelijker te kunnen kletsen over bier brouwen. Drukker worden gaat maar op 1 manier en dat is door veel te schrijven over je brouwen. De afgelopen 3 jaar ben ik vooral bezig geweest met het bouwen van een nieuw huis en begin nu pas weer een beetje op te starten en al mijn brouwspullen van het stof af te krijgen.

Dus superleuk dat je hier ook wat schrijft, welkom en als je wilt, kun je ook meehelpen aan de opbouw.